Wednesday 14 March 2012

sukan tanah air kita-bola sepak

Aku nak mulakan blog ni dengan sports... Kita semua dah kenal da dengan sukan...memang da masak da tak kira sek.rendah or sek.menengah semua da sukan.macam2 jenis sukan ada kat dunia ni.tapi da satu yang ak nak bincang sikit.pasal bola sepak,semua da tahu pasal sukan ni.aku pon memang minat sangat dengan bola sepak..tapi yang aku kecewa pasal bola sepak kat m'sia ni.penyokong dia sikit sangat.sebabnya korang pun mesti terpikir..dengan apa yang aku nampak corak permainan bola kat m'sia nie mmag makin lama makpoin hebat tapi masih kurang.iaitu pemain yang has natural talent.aku pon bukannya hebat sangat.tapi,aku tengok da satu penyelesaian dia.iaitu buat akademi bola sepak.setiap kelabdalm liga di m'sia ni patut tubuh sebuah akademi bawah nama kelab masing2.macam barcelona hebat,diorang da akdemi La Masia,Man United ada akademi.pastu pemain akademi diorang lar yang jadi pemain hebat dunia skarg ni exmple: lionel messi perghh...sapa x knal kan??seloroh...jadi pikipr2 larhhh...p/s kat m'sia ni ak paling tabik larhh kat player lima orang niehnazmi faiz,shahrul idlan talaha,safee sali,khairul fahmi,indra putra mahyudin,dengan pemain import KL zakaria carara..perghhh..diorang memang da natural talent aku cakap..haha.. -Bukancakapkosong-

No comments:

Post a Comment